Sok ügyfelünk vesztett már el üzletet az ISO 9001 hiánya miatt
Több ügyfelünk panaszkodott már arra, hogy ISO tanúsítvány hiányában veszítettek el üzleteket. Ez nem csak elméleti kockázat, hanem a mindennapok realitása.
Az egyik ügyfelünk például egy nagy partnerrel nem tudott szerződni, mivel annak belső előírásai szerint csak olyan céggel köthettek megállapodást, amely rendelkezik ISO 9001 tanúsítvánnyal. Bár minden más feltétel teljesült volna, ez az egy hiányosság miatt végül a partner másik beszállítót választott.
Egy másik esetben egy ügyfél a versenytársa miatt veszített el egy fontos megbízást, mert az már rendelkezett az ISO-val, és emiatt ő lett a kiválasztott beszállító. Ebből is látszik, hogy a versenyhelyzetekben egy ISO tanúsítvány megléte döntő szerepet játszhat.
Olyan ügyfelünk is volt, akinek az ISO tanúsítvány megléte a szerződéskötés egyik feltétele volt. Ilyenkor olyan igazolást tudunk kiállítani, amely igazolja, hogy a cég már elindította a tanúsítás folyamatát. Ez sok esetben elég ahhoz, hogy a megbízást elnyerjék, és ne veszítsenek el üzleti lehetőségeket csak azért, mert még nincs meg a teljes tanúsítvány.
Vannak akik előre menekülnek
Sok ügyfél felismeri a jövőbeni elvárásokat is. Egy partnerünk észrevette, hogy a saját ügyfelei sorra szerzik meg az ISO 9001-et, és arra a következtetésre jutott, hogy hamarosan tőle is el fogják várni a beszállítói követelmények részeként. Ezért már most belevágott, hogy ne akkor kelljen kapkodnia, amikor már elkerülhetetlen lesz.
Az ISO további előnye, hogy sok helyen plusz pontot ér a beszállítói értékelések során. Egy ügyfelünknek ez segített kiemelkedni a versenytársak közül, és végül ő kapta meg a megbízást. Egy ilyen tanúsítvány tehát nemcsak szükség, hanem előny is lehet.
Más esetekben egy sikeres pályázat záloga volt az ISO megléte. Egy ügyfelünk azért tudott szerződést kötni egy nyertes pályázat után, mert a kifizetés egyik feltétele az ISO 9001 megléte volt.
Sőt, van olyan pályázat is, ahol már az alapvető kritériumok között szerepel az ISO, vagy plusz pontokat ér annak megléte. Érdemes mindig tájékozódni, mert ez az apróság jelentős előnyt adhat.
Összegezve
-
Szerződéskötéshez az ügyfél (a belső előírások miatt) megkövetelheti az ISO 9001-et.
-
Több pont a beszállítói értékelésekben: Egyre több helyen szerezhetünk előnyt a versenytársakkal szemben az ISO tanúsítvány révén.
-
Jövőbeni elvárások felismerése: Ha ügyfeleink bevezetik saját maguknak, előbb-utóbb tőlünk is kérni fogják.
-
Sikeres pályázatok záloga: Sok pályázati kiírásnál alapvető elvárás az ISO megléte vagy plusz pontokat érhet az értékelés során.
Az ISO nem csupán egy dokumentum, hanem egy eszköz, amely növeli a vállalkozás hitelességét és megbízhatóságát a potenciális partnerek szemében.
Ahogyan a fentiekből is látszik, számos érv szólhat az ISO mellett vagy ellen, de egy dolog biztos: az ISO tanúsítvány hiánya konkrét üzletek elvesztéséhez vezethet.